شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 4 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
حوادث دریایی سه شنبه ۴ آذر ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۷:۵۴:۲۴

شناورغرق شده آریانا از بستر خلیج فارس جدا شد

باشگاه خبری فراساحل: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با برنامهریزی فنی عملیاتی از سوی کارشناسان این اداره کل، شناور غرق شده آریانا با موفقیت از بستر خلیج فارس جدا و در سطح آب در این بندر شناور شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل محمد راستاد در جمع خبرنگاران افزود: شناور یاد شده دو سال پیش همراه با محموله به دلیل شرایط نامساعد جوی و بهم خوردن تعادل درحاشیه کانال دسترسی بندر بوشهر غرق شده بود. وی اضافه کرد: از زمان غرق شدن آریانا افزون بر برنامه‌ریزی برای شناور کردن آن در سطح آب، همزمان با استقرار یک بویه (علایم خطر دریایی) شرایط ایمن برای تردد دیگر شناورها در این مسیر انجام شد. مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: هم اینک شناور آریانا از موقعیت قبلی به انتهای خور بندر بوشهر منتقل شده است و برنامه‌ریزی برای خروج کامل آن از طریق تبدیل کردن به قطعات کوچکتر در دست اجراست. وی ادامه داد: همچنین برای خارجسازی شش فروند شناور غرق شده دیگر از کانال بندر بوشهر نیز برنامه‌ریزی در دست اجراست و بزودی مناقصه آن برگزار خواهد شد.

راستاد گفت: عمده این شناورها لنج و از نوع کوچک هستند که در محدوده خور بندر و لشکری غرق شده‌اند و با انتخاب پیمانکار عملیات اجرایی برای شناورسازی آنها تا دو ماه آینده آغاز می شود. مدیر کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: شناور آریانا 70 متر طول و یکهزارتن ظرفیت دارد که در زمان غرق شدن 600 تن مصالح ساختمانی و کالای عمومی حمل می کرده است. وی یادآورشد: این شناور از امارات عربی بارگیری و به سمت بندر خرمشهر در حرکت بود که به دلیل شرایط نامساعد جوی به سمت بندر بوشهر تغییر مسیر داد اما همزمان با لنگر‌اندازی در آب‌راه بندر بوشهر بر اثر توفانی شدن دریا، غرق شد. راستاد اضافه کرد: غرق شدن این شناو باعث ایجاد خطر برای شناورها و فعالیت‌های دریانوردی می‌شد که با جدا‌سازی آن از بستر دریا ایمنی آمد و شد دریایی در بندر بوشهر ارتقا یافته است. وی افزود: جداسازی این شناور از بستر دریا با استفاده از توانمندی بخش خصوصی داخلی انجام شده که در این ارتباط شش شناور مغروق دیگر در آب‌راه بندر بوشهر از دریا خارج خواهد شد.



  کد خبر : 133
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :